Einar Mattsson fortsätter att växa

Einar Mattsson fortsätter att växa

Siffrorna för 2012 visar att Einar Mattsson AB-koncernen fortsätter sin expansion. Framförallt är det verksamheten i projektutvecklingsbolaget som växer kraftigt.

Koncernens finansiella ställning är mycket stark. Går vi ned på de olika bolagen kan man till att börja med konstatera att Einar Mattssons projektutveckling av bostäder är inne i en kraftig expansionsfas. Bolaget är på god väg att nå produktionsmålet om 300 färdigställda lägenheter per år, varav 150 hyresrätter.

- ”Vår vision att nästa kapitel ska vara det bästa i Einar Mattssons och stadens historia hänger ihop med att vi är ett företag med en väldigt framgångsrik historia bakom oss. Men vi får inte vila på gamla lagrar utan måste vinna våra egna segrar för framtiden”, säger Stefan Ränk, VD för Einar Mattsson AB.

I Einar Mattssons årsberättelse för 2012 kan du, utöver att botanisera i verksamheten, också läsa om utvecklingen i Hjulsta, nollenergihuset i Hammarbyhöjden och varför en fri hyresmarknad är viktig för Stockholmsregionens framtida tillväxt.

Du kan hämta hela årsberättelsen på vår hemsida.

Taggar

Einar Mattsson-koncernen har varit verksam på Stockholms fastighetsmarknad sedan 1935. De andra verksamheterna i koncernen utgörs av projektutveckling, fastighetsförvaltning, bygg och övriga investeringar.Läs mer om oss på  www.einarmattsson.se och Facebook