​Oh Poké underlättar middagsplanerna i brf Skulpturparken i Sköndal

I höst flyttar Oh Poké med sin välsmakande och nyttiga mat in i Einar Mattssons projekt Skulpturparken i Sköndal. Det blir ett modernt tillskott till området, som inte bara erbjuder nybyggda bostäder utan också vettig snabbmat i kvarteret.

– Vi strävar alltid efter att hyra ut lokalerna till verksamheter som bidrar med det lilla extra till ett område. Oh Poké kommer att bli ett lyft för de boende i Skulpturparken och ett bra tillskott i Sköndal som helhet, säger Sara Engström, uthyrningsansvarig på Einar Mattsson.

En mattrend som slagit stort i Sverige de senaste åren är pokébowls, en hälsosam variant av snabbmat från Hawaii.

– Vår ambition är att servera våra Pokébowls med högsta kvalitet i kombination med att skapa en härlig, tropisk och varm polynesisk känsla. Vår vision är att vårt varumärke ska finnas och synas runt om i Sverige och framför allt inom städer så att fler kan äta av våra Pokébowls. Att förknippa en Pokébowl med Oh Poké ska vara självklart. Öppningen i Sköndal är ett steg mot vår vision, berättar Safuan Khan, VD på Oh Poké Group.

Oh Poké flyttar in i lokalen belägen i korsningen Thorsten Levenstams väg/Sköndalsvägen och öppnar hösten 2020.

Oh Poké
En p
okébowl är en hälsosam variant av streetfood, därav namnet “Hawaiian Streetfood”. Oh Poké öppnade sin första pokérestaurang i Älvsjö november 2018, och har det senaste året öppnat flera restauranger i Stockholm.

För mer information kontakta Sara Engström, uthyrningsansvarig, Einar Mattsson
sara.engstrom@einarmattsson.se