Ytterligare 173 bostäder i Hagastaden till Einar Mattsson

Einar Mattsson Projekt AB har fått klartecken att utveckla ytterligare 173 nya bostäder i Hagastaden. Bostäderna kommer ligga i kvarter 5, ”Analysen”. 86 av bostäderna kommer bli hyresrätter och 87 bostadsrätter. Det var den 29 januari som Exploateringsnämnden i Stockholm beslutade att godkänna överlåtelsen av mark i Hagastaden. Sedan tidigare har exploateringsnämnden godkänt en överenskommelse för Einar Mattsons utveckling av 280 nya bostäder i kvarter två, ”Cellen".

– Vi arbetar med flera projekt i Hagastaden och totalt kommer vi utveckla ca 400 bostäder i området. Att exploateringsnämnden beslutat att utöver bostadsrätterna också möjliggöra för 86 hyresrätter i Hagastaden är något som vi gläds extra mycket åt, säger Per Jutner, vd för Einar Mattsson Projekt AB.

– Vårt mål är att inom 10 år utveckla minst 4000 nya bostäder varav en majoritet hyresrätter, fortsätter Per Jutner.

Projektet är planerat att byggstartas under 2016 med möjlighet till inflyttning från hösten 2019.

För mer information, kontakta:

Per Jutner,

VD Einar Mattsson Projekt AB,

Om Einar Mattsson Projekt AB

Einar Mattsson Projekt AB arbetar med att utveckla bostäder i Stockholms län där råmark eller projektfastigheter förvärvas och utvecklas till efterfrågade bostäder. Bolaget har som mål att färdigställa minst 4000 lägenheter inom 10 år. Einar Mattsson Projekt AB är en del av Einar Mattsson-koncernen som har varit verksam på Stockholms bygg- och fastighetsmarknad i 80 år. De andra verksamheterna i koncernen utgörs av fastigheter, förvaltnings- och byggtjänster samt övriga investeringar. Idag äger Einar Mattsson över 5000 bostäder och är därmed Stockholms stads största privata ägare av hyresfastigheter.

Läs mer om oss på www.einarmattsson.se och facebook