Förvaltnings AB Sydholmarna väljer att teckna förvaltningsavtal med Einar Mattsson

Pressmeddelande   •   Maj 22, 2014 10:55 CEST

Einar Mattsson Byggnads AB har tecknat nytt totalförvaltningsavtal för 10 hyresfastigheter i innerstan med tyngpunkt på Östermalm. Fastigheterna ägs av Förvaltnings AB Sydholmarna.

Det treåriga avtalet som innehåller både förvaltningstjänster och ROT-tjänster kommer att starta den 1 september 2014. De 10 fastigheterna med totalt ca 23 600 kvm består av ca 13 600 kvm bostäder och ca 10 000 kvm kommersiella ytor.

–  Vi är glada att vi fått förtroendet att förvalta ett av Stockholms vackraste bostadsbestånd och ser fram emot att visa att vi är bra på att förstå fastighetsägarens behov i ett långsiktigt samarbete, säger Mikael Dimadis, Förvaltningschef på Einar Mattsson.

–  Vi tror att Einar Mattssons långsiktiga perspektiv som fastighetsägare och förvaltare kommer bidra på ett värdefullt sätt till våra fastigheter, säger Lars Olof Larsson, VD för Förvaltnings AB Sydholmarna.

För mer information kontakta:

Mikael Dimadis, Affärsområdeschef Förvaltning
Einar Mattsson Byggnads AB
Tfn 08 542 63 36

Om Einar Mattsson Byggnads AB

Einar Mattsson Byggnads AB säljer bygg- och förvaltningstjänster till fastighetsägare och projektutvecklare. Verksamheten har cirka 300 medarbetare och omsätter cirka 700 msek. Bolaget är en del av Einar Mattsson-koncernen som har varit verksam på Stockholms bygg- och fastighetsmarknad sedan 1935. De andra verksamheterna i koncernen utgörs av fastigheter, projekt och övriga investeringar.

Läs mer om oss på  www.einarmattsson.se och facebook