ELMIA Subcontractor 2018

På årets mässa är du välkommen att ta del av innovativa men beprövade metoder för att sammanfoga olika material i lättviktskonstruktioner. Dessa präglas idag av en utmanande designfilosofi genom maximal viktbesparing. Vi levererar ett stort antal produkter till bilindustrin, elteknik- och telekom-teknikföretag för sammanfogning av olika material i lättvikskonstruktioner där vi använder oss av flera kvalitativa metoder.

Systemet EJOT® TSSD och fogningsprocessen har utvecklats med målet att kunna sammanfoga lättviktsstrukturer, med så kallade lättviktsmaterial, där ytan kan vara tillverkad av fiberförstärkt kompositmaterial, till exempel tillverkad av fiberförstärkt plast. Processen är lämplig för skiktelement med wave eller honeycomb- och skumkärnstrukturer samt för CRP och GRP plastmaterial.

EJOT EJOWELD® är en teknik för att sammanfoga olika material, speciellt lätta material som aluminium och höghållfast stål (upp till 18 MPa), genom beprövad friktionselementsvetsning.

EJOT FDS®. Flytborrande montering av aluminium och stålförband. En välbeprövad teknik inom fordonsindustrin.

EJOT Flowpoint Delta PT® är en skruv för kolfibermaterial (CFRP) i lättviktskonstruktioner som används utan att behöva förborra.

Besök vår monter och ta chansen att vinna ett pris som tar dig till högre höjder på ett stabilt och säkert sätt. Varmt välkommen till monter B05:23.

• Vetenskap, allmänt

Camilla Karlsson