Ekan växer kraftigt inom industri

Ekan Management inledde under 2013 en satsning mot industrikunder. Inom detta segment kombinerar vi lång branscherfarenhet med metodik och arbetssätt som vi med framgång utvecklat i andra kundsegment. De konsulter vi erbjuder representerar också denna palett – genom utveckling och breddning, rekrytering av seniora konsulter samt talent spotting och rekrytering av juniorkonsulter med ingenjörsbakgrund.

Vi är nu stolta över att kunna presentera tre nya rekryteringar med tillsammans över 30 års erfarenhet inom produktutveckling och industri.

Kajsa Karlsson är civilingenjör från Chalmers med mycket energi och som inte ryggar för att ställa de besvärliga frågorna – en perfekt kombination för att lösa upp knutar och komma framåt. Kajsa bidrar också till oss med sin smittande personlighet och ett stort nätverk.

Anna Garneij är civilingenjör med mångårig erfarenhet inom Automotive där hon har varit verksam som verksamhetsutvecklare inom de flesta centrala områden, inte minst i gränslandet mellan produktutveckling, inköp och kvalitet. Anna kombinerar ett personligt lugn, bransch- och områdeskunskap med hög analytisk förmåga.

Lucas Rolfsson är även han civilingenjör från Chalmers med 10 års erfarenhet som verksamhetsutvecklare inom fordonsindustrin. Lucas är senior expert inom programstyrning och projektkontor. Han kombinerar avslappnad envetenhet med en god portion humor.

Alla tre är alltså i grund och botten typiska Ekankonsulter med sina respektive kompetensprofiler. Alla är fullt engagerade i uppdrag redan från start då vi upplever stort efterfrågetryck på våra tjänster inom detta område.

Affärsområdesansvarig för Industri är Hans-Owe.sjoo@ekan.com som gärna diskuterar utvecklingsmöjligheter, så det är bara att höra av sig.

• industri
  • rekrytering

Ekan Management är ett managementkonsultbolag med 30 års erfarenhet av nytänkande. Genom att Utmana, Involvera och Förverkliga hjälper vi våra kunder att skapa morgondagens verklighet.

Hans-Owe Sjöö

Managementkonsult, CMC Affärsområde Innovation & Produktion 031-761 60 14