Inbjudan till presentation av Lars Leijonborgs memoarer Kris och framgång - mitt halvsekel i politiken

Pressmeddelande   •   Mar 15, 2018 10:00 CET

Sedan Lars Leijonborg 1971 blev ordförande i Folkpartiets ungdomsförbund har han nästan oavbrutet befunnit sig i den svenska politikens centrum. I sin memoarbok  Kris och framgång - mitt halvsekel i politiken berättar han personligt om sina idémässiga rötter och om flera avgörande ögonblick som präglat hans liv. Med sitt halvsekellånga perspektiv berättar Lars Leijonborg initierat om flera dramatiska skeden i svensk politik, som valutakrisen 1992, försöket att bilda regering 2002 och förhandlingarna inom Alliansen kring valet 2006.

Boken presenteras vid en pressträff tisdagen den 20 mars 10.00 på 7A, Odengatan 65 i Stockholm. Anmäl gärna deltagande senast den 19 mars till bertil.ekerlid@ekerlids.com tel 070-696 1057. Recensionexemplar beställs genom samma adress.

Välkommen även till bokrelease tisdagen den 20 mars 2018 kl 17.00 – 18.30 på Läkaresällskapet, Klara Östra kyrkogata 10, Stockholm. Anmälan genom samma adress som ovan senast den 19 mars.

Kommentarer (0)

Kommentera