Team Ekman, Byline: Kristian Pohl för Zap PR

Pressmeddelande -

EKMANBUSS FLEXIBUSSITET RYCKER IN OCH BJUDER STOCKHOLMARE PÅ GRATIS TRANSPORT, EN SHUTTLE SERVICE TILL OCH FRÅN ARBETET MED FÄRSKBRYGGT KAFFE SOM SERVERAS OMBORD

Från och med idag, torsdagen den 26 mars och framåt erbjuder det entreprenörsbyggda bussföretaget EkmanBuss Flexibussitet medborgare i Stockholm gratis transport till och från arbetet.

Då ett flertalet bolag i bussbranschen drar ner på turerna samt helt ställer in linje 72 till Frihamnen ser EkmanBuss Flexibussitet ett snabbt och ökat behov för personaltransport. EkmanBuss Flexibussitet har även påverkats av detta då dem har permitterade chaufförer som gärna vill arbeta.

För mig är det en självklarhet att göra det jag kan. Vi har bussar och vi har chaufförer som vill arbeta. Vi vill vara ett föredöme i en lamslagen bransch, där vi med desinficerade bussar tryggt kör personal som vill och kan fortsätta arbeta. På så sätt hjälper vi att stimulera ekonomin. Detta riktar sig till all personal som sitter i Frihamnsområdet, säger Johan Ekman, VD och Grundare av EkmanBuss Flexibussitet och EkmanResor 1st Bussness Class.

TIDTABELL (med reservation för ändringar) -
Odenplan 07:30 08:30
Östra Station 07:38 08:38
Fältöversten 07:45 08:45