Gå direkt till innehåll
EkmanBuss Flexibussitet satsar på framtidens hållbara flygbusslinje med destination Bromma flygplats

Pressmeddelande -

Från och med oktober 2016 trafikerar EkmanBuss Flexibussitet en ny flygbusslinje mellan Bromma flygplats och Arenastaden i Solna på uppdrag av flygbolaget BRA. Bussarna drivs med 100% grön och förnybar el från vattenkraft och trafikerar sträckan varje dag mellan 07:50 - 18:00. Resan tar drygt 20 minuter och stannar vid två hållplatser, Dalvägen och Evenemangsgatan, på väg till flygplatsen. Bussarna rymmer 20 sittplatser och 11 ståplatser, därtill finns en allokerad yta för rullstol. I en bagagehylla ovanför stolsraderna kan resenärerna placera sitt bagage och, inom en snar framtid, koppla upp sig via lättillgängligt Wi-Fi. En enkelresa kostar 99 SEK och biljett kan köpas via mobilen innan avresa.

En liknande satsning har inte gjorts tidigare, och det var verkligen på tiden. I Arenastaden planeras det för 30 000 arbetsplatser och en stor andel kommer göra affärsresor till och från Stockholm på daglig basis. Närheten till Bromma flygplats är därför väldigt viktig men det är först nu som det satsas på en reguljär direktbusslinje, som därmed möter en stor efterfrågan. Att resa ska vara smidigt och komfortabelt, därför har vi satsat på bekväma säten, bagageutrymmen, lättillgängligt Wi-Fi och förhandsköp av biljetter – Det är Flexibussitet när det är som bäst. Att de nya bussarna dessutom är hållbara och körs på 100% grön och förnybar el är en del av det framtida och hållbara tänket, säger Johan Ekman, VD och grundare EkmanBuss Flexibussitet och EkmanResor.

BRA flyger till 13 destinationer runt om i hela landet, och många har Stockholmsområdet som slutmål. Genom att trafikera en reguljär och tät direktlinje, varje dag, underlättar vi arbetsresorna enormt mycket för den som vill ta sig till och från Bromma flygplats, säger Fredrik Anrin, Trafikledare EkmanBuss Flexibussitet.

Om EkmanBuss Flexibussitet
Sedan 25 år tillbaka har ledord som småskalighet och personlig service etablerats som kännetecken för EkmanBuss Flexibussitet. Vårt motto är att vi alltid med Era behov som vår högsta prioritet ser transporten som en del av den totala upplevelsen. Vi ser aldrig några omöjligheter, det omöjliga kan ta lite längre tid. I vårt fall blir skräddarsydda resor med service, komfort, effektivitet och gränslösa möjligheter Flexibussitet, vårt naturliga ledord. Med våra miljövänliga och moderna bussar, i en eller två plan, med fokus på yttersta komfort och säkerhet garanterar vi alltid en helhetsupplevelse med det lilla extra. Vårt mål är att du som kund, oavsett om du befinner dig på en resa runtom i Sverige eller ute i Europa med EkmanBuss Flexibussitet ska känna dig trygg och få en minnesvärd upplevelse utöver det vanliga.

Stephanie G. Bonn

Presskontakt Zap PR Presskontakt +46 (0)70 77 56 110

EkmanBuss Flexibussitet

I mer än 30 år har ledord som småskalighet och personlig service etablerats som kännetecken för EkmanBuss Flexibussitet. Vårt motto är att vi alltid med Era behov som vår högsta prioritet ser transporten som en del av den totala upplevelsen. Vi ser aldrig några omöjligheter, det omöjliga kan ta lite längre tid. I vårt fall blir skräddarsydda resor med service, komfort, effektivitet och gränslösa möjligheter Flexibussitet, vårt naturliga ledord.

EkmanBuss Flexibussitet