ELASTX är medlemmar i CNCF

ELASTX är medlemmar i CNCF

Vad är CNCF?

Cloud Native Computing Foundation är en stiftelse dedikerad till att göra cloud native universal och hållbar. Cloud native teknologin ger utvecklare möjligheterna och resurserna för att snabbt kunna bygga applikationer och produkter med stöd från en hel community som är dedikerade till att cloud native lever vidare och utvecklas konstant.

- I samma veva kommer vi nu lansera vår extremt eftertraktade och efterfrågade Private Kubernetes. Vi kommer sätta upp ett eget privat Kuberneteskluster åt våra kunder i vår kraftfulla Openstack-plattform som körs i våra datacenter här i Sverige.

Med medlemskapet i CNCF kommer ELASTX ännu djupare in i cloud native världens ekosystem där ELASTX tillsammans med andra stora aktörer får vara med och påverka, lära sig och få ta del av resurser som gör att bolaget kan fortsätta leverera en fantastisk produkt kunder och partners.

Vi är väldigt glada över att ha blivit en del av CNCF:s ekosystem. Detta klaffar väl med vår syn på kundservice och att navigera i ett open source landskap samt bygga cloud lösningar” - Henrik Grankvist, COO ELASTX

“Vi vill vara med och skapa branschstandarder inom cloudlandskapet och inte bidra till “buzz words” som är otydliga eller missvisande. Dessa möjligheter får vi via vårt medlemskap i CNCF.” - Tobias Jakobsson, CloudOps Architect ELASTX

Klicka här för att komma till CNCF.

Relaterat innehåll

Automatiserad och hållbar IT-drift utan inlåsning med svensk och engelsk personlig 24x7 support.

Elastx grundades 2012, och vi som jobbar här har både lång erfarenhet av att bygga storskaliga IT-plattformar, och bakgrunder inom systemarkitektur och systemutveckling. Vi älskar hållbar IT-drift, och levererar äkta, automatiserade molntjänster via våra plattformar Virtuozzo PaaS och OpenStack IaaS. Vi hjälper även företag med att automatisera hela flödet från kod till produktion.

Elastx samt alla våra 3 datacenter är ISO 14001 och ISO 27001 certifierade.

Elastx, c/o Convendum
Katarinavägen 15