Nya utbildningslokaler för Eldrimner - Nationellt resurscentrum för mathantverk

Pressmeddelande   •   Jun 17, 2013 14:14 CEST

Äntligen är det klart att Eldrimner - Nationellt resurscentrum för mathantverk får nya utbildningslokaler. Eldrimner håller till i Ås strax utanför Östersund. Den gamla anrika hushållsskolan Rösta har huserat centrat i många år. Nu bygger man om för att anpassa lokalerna efter Eldrimners växande behov.

- Bara det senaste året har antalet kursdagar hos oss ökat med 52%, säger Bodil Cornell, Eldrimners verksamhetsledare.

De nya lokalerna kommer rymma ett eget bageri, mejeri, charkuteri och fiskförädlingslokal samt kök för förädling av bär, frukt och grönsaker.

-Nu har vi möjlighet att öka och utveckla vårt utbud av utbildningar och vi kommer kunna ta emot många fler kursdeltagare. Fler och fler vill utbilda sig inom mathantverk, fortsätter Bodil Cornell.

För mer information kontakta Karin Sundström, 010-225 32 78, karin@eldrimner.com

Kommentarer (0)