Resultatet för SM i Mathantverk 2010!!

Pressmeddelande   •   Okt 13, 2010 22:00 CEST

Brödjury 2 med Manfred Enoksson som juryordförande, SM i Mathantverk 2010

Årets tävling -  SM i Mathantverk är nu genomförd och resultaten sammanställda!
I går, tisdagen den 12 oktober satt en 60-man stark jury och bedömde flera hundra hantverksmässigt tillverkade produkter. Det luktades, kändes, synades och smakades från klockan 11 på förmiddagen till 18 på kvällen...  Ett tufft arbete, men fantastiskt roligt!

I kväll på den stora mathantverksgalan har medaljerna delats ut och här har vi glädjen att presentera vinnarlistan för er! (Se bifogad pdf)

500 produkter var anmälda och godkända inför tävlingen. Av dessa kom 441 produkter till start och 38 guld-, 33 silver- och 21 bronsmedaljer har ikväll kungjorts!

För frågor kontakta

Karin Sundström, pressansvarig på Eldrimner

070-674 60 72, karin@eldrimner.com, www.eldrimner.com

är Sveriges centrum för mathantverk. Vi hjälper mathantverkare i starten och i utvecklingen av företagen. Vi ger råd och stöd, inspirerar och förmedlar kunskap. Hos oss är företagarna med och formar verksamheten.

är en varsam förädling av i huvudsak lokala råvaror, i liten skala, ofta knuten till gården. Man arbetar med naturliga processer och människan och handen är närvarande genom hela produktionskedjan. Det småskaliga mathantverket ger unika produkter med smak, kvalitet och identitet som inte industrin kan ta fram.

Kommentarer (0)