Electrolux Home Sickla Nacka nominerad till Årets Franchisetagare 2016

Electrolux Home Sickla Nacka nominerad till Årets Franchisetagare 2016

Nu är alla nomineringar klara till den årliga Frannygalan den 19 mars 2016 på Grand Hotel i Stockholm. Dagen då representanter för Sveriges franchiseföretag samlas för att uppmärksamma berömvärda insatser inom en företagsform som årligen omsätter 245 miljarder kronor och som sysselsätter 132 000 människor. – Det har varit ett tufft jobb att välja ut tre nomineringar i respektive priskategori bland alla framgångsrika kandidater som har föreslagits för juryn. Det visar på det stora engagemang som finns bland Sveriges franchiseföretag och för en företagsform som år efter år skapar tillväxt, lönsamhet och nya jobb, säger Johan Martinsson, vd för Svensk Franchise.

Priset ”Årets Franchisetagare i Sverige” delas ut i samarbete med Marginalen Bank och tilldelas den franchisetagare som lyckats skapa en god lönsamhet i relation till andra företag i branschen. I juryns kriterier ingår bland annat att bedöma franchisetagarens utveckling och entreprenörskap, omsorg om och motivation av sin personal samt samarbetet med andra franchisetagare inom systemet.

De nominerade till ”Årets Franchisetagare i Sverige” är: Electrolux Home (Sickla), Sibylla (Säffle) och Wayne´s Coffee (Sundsvall/Härnösand/Umeå).

Vi gratulerar vår franchisetagare Christer Källgren i Sickla till nomineringen, säger Lena Söder, ansvarig för Electrolux Home-kedjan inom Electrolux HemProdukter AB.

För mer information:

Lena Söder, Head of Retail, Electrolux HemProdukter AB. Tel: 08-738 64 44. E-mail: lena.soder@electrolux.com

Ämnen

Franchisekedjan Electrolux Home, som startade 1995, har ett femtiotal butiker i Sverige. Electrolux Home är butikskedjan för hela köket och erbjuder kompletta köks- och förvaringsinredningar, vitvaror och ett brett sortiment av utvalda cook-shop och småelsprodukter. Kök och förvaring säljs under det egna varumärket Sentens. Hos Electrolux Home får kunderna hjälp hela vägen: från inspiration och ritning till leverans, installation, montering och finansiering. Electrolux Home AB är ett helägt dotterbolag inom Electrolux-koncernen.

Lena Söder

Presskontakt Marketing Manager 08-7386444

Electrolux Home

Electrolux Home är ett väletablerat franchisekoncept som lanserades 1995 och har idag 35 butiker över hela landet liksom en stor webbshop.

Kök från JKE Nordic Kitchen Design
Electrolux Home är butikskedjan som förverkligar köksdrömmar genom att erbjuda ett brett utbud av kompletta kök. Kök för alla, oavsett önskemål, behov och förutsättningar. Vårt köksvarumärke JKE Nordic Kitchen Design innebär stilrena nordiska kök att leva i, alltid av hög kvalitet, i framkant vad gäller materialval och med en formgivning som passar den nordiska livsstilen. Köken är tillverkade i Danmark och miljömärkta med Svanen.

Allt för hemmet
Electrolux Home erbjuder allt för hemmet. Hos oss finns ett stort utbud av intuitiva vitvaror, småelsprodukter och köksredskap. Allt designat och noga utvalt för att på bästa sätt hjälpa människor till en både sund och kreativ matlagning, för att höja matlagningsupplevelsen och resultaten. Helt enkelt för att göra matlagningen till något roligt och utvecklande. Vi erbjuder dessutom produkter för tvätt och tork, städning, en god inomhusmiljö och flexibla garderobs- och förvaringslösningar för hemmets alla rum.

Electrolux Home erbjuder hjälp hela vägen
Vi hjälper gärna till att hålla koll på allt i leveranser och serviceval, hela vägen fram till slutbesiktning vid kompletta köksköp. Dessutom erbjuder vi på Electrolux Home våra kunder flera olika tjänster såsom trygga och säkra betallösningar, leverans, installation, provkörning av nya produkter och bortforsling av gamla produkter och emballage. En stor kundservice liksom egna tekniker och hantverkare.