eleven är huvudsponsor för Swedish Beauty Awards 2018

Pressmeddelande   •   Jan 18, 2018 15:26 CET

eleven är huvudsponsor för Swedish Beauty Awards 2018

Sveriges största oberoende skönhetsevent, Swedish Beauty Awards är stolta att presentera eleven som huvudsponsor för 2018. Hela eventet går i 11:ans tecken då det är 11-års jubileum och festen sker 11:e april.

Swedish Beauty Awards samarbetar detta 11:e året med eleven, en av Sveriges äldsta digitala butiker inom skönhet, som sedan starten 2004 jobbat för att erbjuda det bästa inom skönhet och samtidigt erbjuda säkra och äkta produkter.

“Swedish Beauty Awards är mer än bara ett skönhetsevent - det är ett tillfälle att lyfta produkter och varumärken som levt upp till kraven kring säkerhet och korrekt märkning i branschen. Det är en kväll för skönhetsbranschen där de som delar samma värdegrund för kontrollerade och äkta produkter, samlas och belönas med prestigefyllda utmärkelser. Och detta är något självklart för oss på eleven, något vi också vill uppmärksamma och fira”, säger Michael Gegerfeldt, grundare av eleven.

Vi är stolta över att ha eleven som vår huvudsponsor för SBA. – eleven är en av de mest innovativa företagen i branschen, särskilt när det gäller att utveckla shoppingupplevelsen digitalt”, säger Olof Holmer, VD för KoHF.

”Elevens tydliga fokus på kundtrygghet och samtidiga arbete för att ligga längst fram när det gäller att motsvara kundernas skiftande och ständigt nya önskemål gör att vi känner att vi hittat en ideal partner för Swedish Beauty Awards 2018”, avslutar han.

“Vi på eleven tycker att det är extremt viktigt att erbjuda våra kunder och medlemmar en trygg köpupplevelse av originalprodukter med en garanterad äkthet som håller vad de lovar. Tillsammans med SBA och KoHF har vi hittat ett samarbete som känns rätt, naturligt och i rätt riktning för oss. Och vem är dessutom en bättre partner än vi för det elfte året för detta event", avslutar Michael Gegerfeldt, grundare av eleven.se.

För mer information, vänligen kontakta:

KoHF - Madelaine Nordstrand, madelaine.nordstrand@ktf.se

eleven AB - Michael Gegerfeldt VD, michael@eleven.se

eleven AB - Ingrid Bellman Marknadsansvarig, ingrid.bellman@eleven.se

Swedish Beauty Awards arrangeras av KoHF, kosmetik- och hygienföretagen. KoHF är en branschorganisation för företag som importerar, tillverkar eller marknadsför kosmetik, hygienprodukter, tvättmedel och rengöringsmedel i Sverige. Organisationen har 164 medlemsföretag.

eleven AB grundades år 2004 av Michael Gegerfeldt och är en auktoriserad återförsäljare med ett produktutbud som omfattar över 900 varumärken och 30 000 artiklar av de mest populära och prestigefulla varumärkena inom skönhetskategorin. eleven driver näthandel i Sverige, Finland och Norge, samt har tre butiker placerade i Stockholm, Uppsala och Örebro, samt en hårsalong i Stockholm.

Bolaget finns idag med huvudkontor i Stockholm samt centrallager i Västervik. Majoritetsägarna i eleven är Michael Gegerfeldt, eEquity AB samt Verdane Capital.