eleven satsar på användargenererat innehåll

Pressmeddelande   •   Nov 11, 2016 16:02 CET

eleven vill lyfta fram kunderna i fokus och låta de bli inspirerande ambassadörer!

För att driva utvecklingen inom skönhet framåt satsar eleven nu på användargenererat innehåll. ”Vi vill sätta kunden i förarsätet för den framtida utvecklingen”, säger Michael Gegerfeldt, VD på eleven.

Nu gör eleven en stor contentsatsning och implementerar användargenererat innehåll. Genom att användare publicerar skönhetsbilder på Instagram under hashtaggen #elevenbeauty har de chans att synas i elevens kanaler. Det är ett första steg mot att eleven blir en skönhetsportal som besökarna själva kan styra över.

– Vi tror att användargenererat innehåll ligger helt rätt i tiden. Det har bevisats gång på gång med bolag som Airbnb och Uber. Vi vill ta steget i samma riktning och sätta kunden i förarsätet för den framtida utvecklingen, säger Michael Gegerfeldt, VD på eleven.

Att ge användarna möjligheten att dela med sig av skönhetstips, inspiration och erfarenheter är en självklarhet för eleven, det vill säga att användarna själva guidar varandra.

– Våra kunder är de verkliga skönhetsexperterna! De testar våra produkter varje dag, i så många olika scenarios - mer än vad vi på eleven någonsin skulle hinna testa själva. Med användargenererat innehåll säkerställer vi att alla får chansen att visa upp sina fantastiska makeup-kreationer och dela med sig av erfarenheter, säger Michael och tillägger:

– Vi vill lyfta fram våra kunder i fokus och låta de bli våra inspirerande ambassadörer!

Har du frågor eller vill ha mer information?
Du är välkommen att kontakta VD Michael Gegerfeldt på michael@eleven.se för mer information eller intervju.

eleven AB grundades år 2004 av Michael Gegerfeldt och är en auktoriserad återförsäljare med ett produktutbud som omfattar över 900 varumärken och 30 000 artiklar av de mest populära och prestigefulla varumärkena inom skönhetskategorin. eleven driver näthandel i Sverige, Finland och Norge, samt har tre butiker placerade i Stockholm, Uppsala och Örebro, samt en hårsalong i Stockholm.

Bolaget finns idag med huvudkontor i Stockholm samt centrallager i Västervik. Majoritetsägarna i eleven är Michael Gegerfeldt, eEquity AB samt Verdane Capital.