Elgiganten nyinviger tre varuhus

Pressmeddelande   •   Jun 04, 2013 13:38 CEST

Elgiganten fortsätter sin satsning på moderna varuhus. Idag nyinvigdes varuhusen i Birsta, Sundsvall, i Sisjön, Göteborg  och Växsjö efter ombyggnationer med fokus på att bredda produktutbudet och göra det enklare för kunderna att handla.

-  Det känns fantastisk bra att kunna välkomna våra kunder i Sundsvall, Sisjön och Växjö  till våra nya varuhus säger Niclas Eriksson, VD Elgiganten. Med den nya utformningen hoppas vi kunna erbjuda kunderna både en bättre köpupplevelse och bättre service.

Adresserna är desamma som tidigare och storleken på varuhusen likaså. Den stora skillnaden hittar man interiört, där sortimentet breddats och placeringen av produkter ändrats till fördel för ett bättre kundflöde och enkelhet för kunderna att hitta det de söker.

Den största förbättringen står att hitta på dataavdelning där Elgiganten valt att möta den ökade efterfrågan på bärbara datorer, Ultrabooks och surfplattor med bättre exponering och möjlighet för kunderna att testa produkten innan köp.

-  Vårt mål är att den nya butiksutformningen ska göra det enklare för kunderna att hitta de varor de söker, vilket ger oss ännu bättre möjligheter att hjälpa de kunder som önskar det, säger Niclas Eriksson, VD Elgiganten.

Elgiganten är en av Sveriges ledande varuhuskedjor inom hemelektronik och vitvaror och är ett av de bolag som omsätter mest inom detaljhandeln. Elkjøp-koncernen där Elgiganten ingår omsatte räkenskapsåret 2011/12 23,6 miljarder NOK med ett resultat på 1031 miljoner NOK. I Norden finns totalt 289 varuhus och ca 7000 medarbetare. Alla nordiska varuhus försörjs från det 100 000 kvm stora centrallagret i Jönköping. Elgiganten etablerades i Sverige 1994 och har i dag ca 2400 medarbetare och 73 varuhus. Elkjøp-koncernen ägs av den brittiska hemelektronikkoncernen DSG international plc. För mer information, se: www.elgiganten.se, www.elkjop.no, www.dsgiplc.com

Kommentarer (0)