Fortsatt tillväxt för Elgiganten

Elgiganten fortsätter att växa. Under första halvåret av räkenskapsåret 2013/2014 sålde Elgiganten varor för 4 miljarder kronor, en ökning med 10,7 procent jämfört med ett starkt period föregående år. Den positiva utvecklingen har fortsatt in i december med en stark start på årets julhandel.

- Allt fler kunder väljer att handla vitvaror och hemelektronik hos oss och det är jag otroligt glad över, säger Niclas Eriksson, VD på Elgiganten. Vår tillväxt fördelas på samtliga kanaler och det tolkar vi som att kunderna uppskattar och har ett behov av att kunna ta del av samma erbjudande via den kanal som passar dem bäst för tillfället, i våra varuhus, via internetbutiken eller via vår kundtjänst.

Första veckan i december ökade antalet besökare i Elgigantens varuhus med 10 procent och till nätbutiken med 34 procent, medan Elgigantens kundtjänst hade 22 procent fler kundkontakter jämfört med samma vecka föregående år.

Efterfrågan under julhandelns första veckor visar att hemelektronik står med på mångas önskelistor.

-  Hemelektronik fyller en allt viktigare funktion i de svenska hushållen och  efterfrågan det senaste halvåret inklusive de första julhandelsveckorna gör mig än mer övertygad om att vi kommer att göra vår bästa jul någonsin och öka försäljningen med 7 procent mot föregående år, säger Niclas Eriksson, VD på Elgiganten.