Elicit AB National Champion i The European Business Awards

Pressmeddelande   •   Sep 04, 2014 14:53 CEST

Elicit AB från Göteborg har blivit National Champion i The European Business Awards (EBA) 2014/15, kategori kundfokus. 24 000 företag från 33 europeiska länder har tävlat, 700 företag har gått vidare från den nationella nivån. Så Elicit AB spelar nu alltså i Champions League för företag.

Tävlingen syftar till att uppmärksamma och belöna framstående affärspraktik i Europa. Deltagande företag bedöms efter kommersiell framgång, innovation och affärsetik.

–  Vi älskar att tävla så självklart är vi jätteglada, säger Anna Storm, VD för Elicit. Vi valde att ställa upp i kategorin kundfokus eftersom just kundens fokus är vår core business, det är utifrån en förståelse för kundens verksamhet vi bygger IT-system. Vi har även ett NKI (Nöjd Kund Index) på 98 %.

Elicit AB har tidigare ett antal nationella utmärkelser, exempelvis Siriuspriset (två gånger), Göteborgs Stads Companipris och höga placeringar i Great Place to Work (Sveriges bästa arbetsplats).

–  Vi gratulerar Elicit AB, säger Adrian Tripp, CEO European Business Awards, det är en stor framgång att bli Nationell Mästare och vi önskar Elicit lycka till i nästa omgång.

European Business Awards genomförs för åttonde gången. Tävlingen sponsras sedan starten för åtta år sedan av RSM, världens sjunde största revisionsbyrå, och stöds av framstående företagsledare, ledande akademiker och engagerade politiker runt om i Europa. Tävlingen har växt sedan starten. Förra året deltog 17 000 företag, i år alltså 24 000.

–  Tävlingen blir tuffare för varje år, säger Jean Stephens, CEO för huvudsponsorn RSM International i en kommentar.

Elicit AB: VD Anna Storm, Anna Storm
Tel: 031 – 339 64 00
Mobil: 0701 – 89 64 10
E-post: anna.storm@elicit.se

EBA: The Newsroom at the European Business Awards on +44 (0) 796 6666 657 or email vanessa.wood@businessawardseurope.com

Om European Business Awards:

European Business Awards uppmärksammar och belönar spetskompetens, bästa praktik och innovation. Det är gratis att delta i tävlingen som är öppen för alla storlekar av företag från alla branscher.

EBA gynnar europeiskt näringsliv på tre sätt:

• Den ger goda exempel för näringslivet att sträva efter.
  • Den hyllar och bekräftar individuell och organisatorisk framgång.
  • Den är en plattform för diskussion och debatt.

Elicit är ett IT-företag som erbjuder verksamhetsanalys, systemutveckling och systemförvaltning till företag som vill effektivisera sina administrativa processer. Med agila arbetssätt och en hållbar syn på IT ger Elicit sina kunder en enklare och kanske roligare vardag. Företaget har ca 50 anställda, är privatägt och har huvudkontor i Göteborg. Läs mer på www.elicit.se

Kommentarer (0)