Bicky Chakraborty överlämnar Drottningens Pris

Elite Hotels krattar manegen för tennisungdomar genom sitt engagemang i Kungens Kanna och Drottningens Pris

- Att se barn och ungdomar aktivt utöva sport, se dem göra nya bekantskaper och skapa internationella erfarenheter är något vi vill vara med och bidra till, säger Bicky Chakraborty, ägare och grundare till Elite Hotels.

Elite Hotels upplåter två av sina hotell i Stockholm för spelarna och deras familjer under tävlingsveckan. Nytt för i år var en uppskattad Players Lounge på hotellen där ungdomarna kunde umgås och utbyta erfarenheter. Årets vinnare blev Amarissa Kiara Toth från Ungern och Jack Pinnington Jones från Storbritannien. Tidigare vinnare har utvecklats till stora världsstjärnor, så som vår världsetta Björn Borg som i sin ungdom fick lyfta vinnartrofén till Kungens Kanna.

Tävlingarna ger duktiga tennisspelande ungdomar möjligheten att samla viktiga och nödvändiga poäng för att få lov att komma ut i världen och turnera och detta blir en möjlighet genom Elite Hotels engagemang.

-Hela syftet med projektet är att våra bästa svenskar på hemmaplan ska få tillfälle att möta några av världens bästa juniorer. Spelare från inte mindre 30 än länder gästade oss detta år. Utanför Europa hade vi besök från USA, Thailand och Bahamas säger Mats Låftman från Kungliga Tennis Hallen

Om Kungens Kanna
Kungens Kanna genomfördes för första gången 1901 på initiativ av kronprins Gustaf som övertygade sin far, kung King Oscar II, att donera en trofé. Sedan dess har den kungliga familjen fortsatt traditionen av att donera första priset till turneringen. 1950 adderades möjligheten för flickor att tävla genom introduktionen av Drottningens Pris.

För mer information vänligen kontakta:
Mats Låftman, Kungliga Tenns Hallen, mats.laftman@kltk.se
Karin Krook, Kommersiellt ansvarig på Elite Hotels, på karin.krook@elite.se

Elite Hotels koncern har i dag 34 hotell på 23 orter i Sverige – från Malmö i söder till Kiruna i norr – och ytterligare ett hotell byggs nu i Stockholm. I koncernen ingår också Sveriges ledande pubkedjan The Bishops Arms som omsätter c:a 500 mkr på 40 enheter. VD och ägare är Bicky Chakraborty. Elite Hotels of Sweden har cirka 1400 heltidsanställda med huvudkontor i Stockholm. Elite Hotels är Sveriges största privatägda hotellverksamhet. Koncernen omsätter ca 2 miljarder kronor årligen. Mer information om Elite Hotels finns på www.elite.se