Elite Hotels ligger etta när konferensköparna får tycka till

Pressmeddelande   •   Jan 26, 2017 08:00 CET

Elite Hotels nya konferensfika

Svenska konferensköpare rankar Elite Hotels högst bland hotellkedjorna på alla de tre viktigaste kriterierna för kundnöjdhet gällande konferens. Det oberoende undersökningsföretaget ReseGeometris årliga Svensk Konferens & Mötesbarometer 2017 visar att Elite Hotels hamnar i topp vad gäller service, värde för pengarna och konferensutbud.

- Vi har fokuserat mycket på mötesupplevelserna över landet och det är otroligt roligt att detta uppskattas av konferenskunderna. Vi har bl. a investerat i snabbare hantering, i vår personal, i våra lokaler och har introducerat ett nytt uppskattat konferensfika-upplägg, säger Karin Krook, kommersiellt ansvarig för Elite Hotels.

Elite Hotels har i dag 28 hotell från Luleå i norr till Malmö i söder och alla enheter arbetar i olika utsträckning med mötessegmentet.

Svenska Konferens & Mötesbarometern genomförs årligen under hösten och mäter bl a ”NPS/Kundnöjdhet/Kvalitet” med benchmark mellan de större konferensaktörerna inom branschen. Medverkande i enkäten är närmare 1000 kvalificerade konferensköpare på svenska företag.

För mer information
För mer information, vänligen kontakta Karin Krook, Commercial Director Elite Hotels of Sweden, karin.krook@elite.se , Jan Borg, vice VD ReseGeometri, jan.borg@resegeometri.se .

Om ReseGeometri
ReseGeometri är ett svenskt oberoende analysinstitut och konsultföretag med fokus på Nordisk rese- och mötesindustri. Mer information om ReseGeometri finns på www.resegeometri.se

Om Elite Hotels
Elite Hotels of Sweden är Sveriges största privatägda hotellkedja och har i dag 34 hotell på 23 orter i Sverige