Elite Hotels öppnar hotell i Uppsala

Elite Hotels öppnar hotell i Uppsala

I början av 2017 slår Elite Hotels 33:e hotell upp portarna i Uppsala. Hotellet är ett uppskattat tillskott till kedjans hotellportfölj, som består av vackra och unika kvalitetshotell med bästa centralt läge i viktiga svenska städer.

Elite Hotels arbetar kontinuerligt med att stärka närvaron i Sveriges större städer och genom etableringen i Uppsala kommer kedjan att göra Sveriges kvalitativa hotellkarta mer komplett.

– Vi har länge haft ögonen på Uppsala och är glada att nu ha hittat rätt fastighet i rätt läge och med rätt partner. Vi ser med spänning fram emot att få agera och verka i Sveriges fjärde största stad och kunna erbjuda såväl lokala som inresta gäster den Elite-upplevelse som vi arbetar så hårt för att skapa, säger Bicky Chakraborty, VD, ägare och grundare till Elite Hotels of Sweden.

Hotellet kommer att ligga i en ny byggnad i direkt anslutning till det gamla Posthuset invid Uppsala centralstation. Det nya hotellet kommer att erbjuda ca 200 rum med genomgående hög rumsstandard. Fastigheten ägs och byggs av fastighetsbolaget Klövern. Det är det första samarbetet mellan Klövern och Elite Hotels.

– Nu tar vi nästa steg och uppför Etapp 2 av vårt pågående projekt vid centralstationen i Uppsala. Det är väldigt glädjande att få välkomna Elite Hotels som hyresgäst och vi tror att detta kommer att bidra positivt på flera sätt till stadens utveckling, säger Klöverns VD Rutger Arnhult.

Det är inte bara Elite Hotels som introduceras till Uppsala i samband med öppnandet av det nya hotellet utan även koncernens gastropubkedja The Bishops Arms kommer till staden. The Bishops Arms erbjuder gästerna marknadens bredaste sortiment av öl och whisky, en gemytlig miljö med samtalet i fokus, kunnig personal och vällagad mat till rimliga priser. Utöver The Bishops Arms i markplan kommer även hotellet att kunna locka med en spektakulär restaurang på översta våningen där en inspirerande utsikt över staden förgyller besöket. Restaurangen kommer att följa Elite Hotels väletablerade och framgångsrika koncept där man samarbetar med några av Sveriges mest kända krögare.

För mer information kontakta Bicky Chakraborty, Elite Hotels of Sweden, 08-566 217 76.