Elite Park Avenue Hotel och Götaplatsgruppen omdefinierar anrik mötesplats.

Elite Park Avenue Hotel och Götaplatsgruppen omdefinierar anrik mötesplats.

Elite Park Avenue Hotels restaurang och festvåningar stöps om till nytt koncept med en spännande profil och ny inriktning. Med ombord på projektet är Götaplatsgruppen, som med sina framgångar i Göteborg tillför gastronomisk spetskompetens.

Krögarprofilen Stefan Karlsson och Götaplatsgruppens kulinariska utbud i paradlägen i Göteborgs hjärta växer nu med ytterligare en restaurang.

Allt sedan Elite tog över driften av Park Avenue Hotel 2005 har ett ständigt förbättringsarbete pågått för att kunna leva upp till hotellkedjans ledord tradition, kvalitet och flärd. Nu inleds den största satsningen sedan övertagandet med en övergripande renovering av alla hotellrum och en helt ny restaurang, konferensanläggning och frukostmatsal.

- Park Avenue är ett av Göteborgs främsta hotell och väl förankrat på hotellmarknaden. Den satsning vi nu gör syftar till att säkerställa att vi kan behålla denna position. Inom Elite har vi goda erfarenheter av samarbeten med duktiga och ambitiösa krögare. Stefan Karlsson och Götaplatsgruppen omfamnar kvalitet och modern gastronomi på ett sätt som väl matchar våra ambitioner med hotellet. Jag ser verkligen fram emot samarbetet, säger Bicky Chakraborty VD och ägare Elite Hotels of Sweden.

- Det känns fantastiskt att bli en del av restauranglivet även på Kungsportsavenyn, där Elite Park Avenue Hotel är den naturliga mötesplatsen både för Göteborgare och tillfälliga besökare. Vi har alltid älskat denna adress. Det är ett stycke genuin kulturhistoria som vi nu får chansen att ge ett nytt liv, säger Stefan Karlsson.

Den nya restaurangen öppnar i början av hösten 2017 och blir ett helt nytt koncept. Götaplatsgruppen kommer också tillsammans med Park Avenue utveckla hotellets bankett och festsalar för att kunna välkomna fler gäster i moderna och flexibla lokaler.

- Vi vill skapa en lättillgänglig, inbjudande mötesplats och det känns extra kul att göra detta i samarbete med Elite Hotels. Liksom vi själva vill de alltid bjuda på det lilla extra som lyfter gästupplevelsen, tillägger Stefan Karlsson.

Götaplatsgruppen driver sedan tidigare prisbelönta SK Mat & Människor www.skmat.se, panasiatiska Toso www.toso.nu, bistrofavoriten Mr P www.mr-p.se och sommarsuccén Bar Himmel www.barhimmel.comuppe på Göteborgs Konstmuseums terrass.

Regioner

Elite Hotels of Sweden är Sveriges största privatägda hotellkedja med 34 hotell på 23 orter - från Malmö i söder till Kiruna i norr. Bolaget driver också 40 engelska gastropubar under varumärket The Bishops Arms. Koncernen omsatt 2016 2,2 miljarder kronor och har cirka 5000 medarbetare. Läs mer på www.elite.se.