Sturebadet och Elite Hotels öppnar Hamam i Saltsjöqvarn

Sturebadet och Elite Hotels öppnar Hamam i Saltsjöqvarn

Sturebadet och Elite Hotels of Sweden har bildat ett nytt gemensamägt bolag "Sturebadet Marina Tower" för att driva en spa-anläggning i den historiska byggnaden Saltsjöqvarn, anno 1890.

Under augusti 2012 kommer spa- och träningsanläggningen, inkluderande ett unikt Hamam och en medlemsklubb, att invigas. Sturebadet Marina Tower kommer enligt Sturebadets grundfilosofi att erbjuda en balans av fysisk träning, mental avspänning, välgörande behandlingar och hälsosam kost.

Cirkeln är sluten. Sturebadets grundare Carl Curman introducerade det Turkisk/Romerska badet i Sverige under 1800-talet. Nu öppnar Sturebadet ett modernt Hamam med behandlingar inspirerade av det traditionella turkiska badet. Anläggningen kommer även att erbjuda jacuzzi, bassäng och en medlemsklubb med gym och personlig träning med ett begränsat antal personer.

- När Sturebadet nu väljer att expandera sin verksamhet är det mycket spännande att få samarbeta med en sann entreprenör som Bicky Chakraborty, säger Per-Erik Hasslert, VD för koncernen Sturebadet Holding AB.

Elite Hotel Marina Tower ligger vackert beläget på kajen i den kulturminnesmärkta kvarnbyggnaden med utsikt över Djurgården och Stockholms inlopp, endast fem minuter från Stockholms city. Anläggningen är ett modernt affärs- och konferenshotell med fokus på hälsa och välbefinnande.

- På Elite Hotels talar vi ofta om tradition, kvalitet och flärd. Jag kan inte tänka mig någon SPA-operatör som tydligare än Sturebadet lever upp till dessa ledord. Det här är ett alldeles unikt samarbete som kommer att leda till härliga SPA-upplevelser för våra kunder, säger Bicky Chakraborty, Elite Hotels VD och ägare.

Pressbilder
Gå till http://www.sturebadetmarinatower.se/show.php?id=1480935 och klicka på Pressbilder i menyn till vänster. Logga in med användarnamn: press och lösenord: curman

För mer information vänligen kontakta:

Andrea Berglöf

Marknadschef Sturebadet