The Bishops Arms och Hotel Bishops Inn etableras i Kiruna

Efter många års planering och projektering slås nu portarna upp till vad som blir den 32:a etableringen i kedjans historia. Den 15:e februari blir det invigning för puben och hotellet öppnar en dryg månad senare.

Hotel Bishops Inn är en förlängning av pubkonceptet The Bishops Arms och Hotel Bishops Inn Kiruna blir den 3:e i raden av Inns. Med 37 topprenoverade rum och en gastropub i entréplan hoppas man kunna erbjuda inresande och lokalbor en helhetsupplevelse som för tankarna till ett engelskt värdshus.

På The Bishops Arms Kiruna kommer det att erbjudas runt 25 olika öl på fat, hundratals öl på flaska, och över 200 sorters single malt whisky. Det kommer även att satsas på maten och menyförfattandet har inspirerats av bra råvaror och lokala specialiteter. " Kirunas turistnäring bjuder på stora upplevelser. Det är därför med ödmjukhet och fokus på kvalité som vi tar oss an denna etablering", säger Jan Segelberg (Chef Affärsområde The Bishops Arms).

Bokningar av hotellrum kan göras genom Elite Hotels centralbokning tel: 0771-788 789, eller genom: www.elite.se

Hotel Bishops Inn består idag av:
Kristianstad, Västra Boulevarden 7, tel. 044 10 13 66
Köping, Stora Gatan 10, tel. 0221 760 300

För mer information om Bishops Inn och The Bishops Arms kontakta Jan Segelberg (Chef affärsområde Bishops Arms) 070-558 12 12 eller Henok Fentie (Marknadschef) 073-785 57 41.

Om the Bishops Arms

Den första Bishops Arms puben öppnade 1993 i Elite Stadshotellet i Västerås. Namnet på kedjan kommer från närheten till domkyrkan, som ligger i kvarteret intill. Idag finns det 32 Bishops Arms från Luleå i norr till Malmö i söder. Samtliga pubar som öppnats är fortfarande i drift.

Bishops Arms ägs och drivs av Elite Hotels of Sweden som till 100 % ägs av Bicky Chakraborty.

För ytterligare information om Elite Hotels kontakta: Bicky Chakraborty (Ägare & VD), 08 566 217 00