Årets julklapp 2014 – en slow cooker

Vitvarukoncernen EEL med sina två kedjor ELON och Elkedjan presenterar årets julklapp 2014: En slow cooker vars tillagningsmetod erbjuder smakrika måltider för många, lagad under lång tid på låg värme. Hos ELON och Elkedjan finns slow cookers i flera prisklasser.

Lagom till julhandeln har EELs produkt- och kategoriavdelning tillsammans med ELON och Elkedjan tagit hjälp av HUIs kriterier för Årets julklapp och gemensamt konstaterat att slow cookern är värd att lyftas.

”Trots att det inte är en helt ny produkt har slow cookern det senaste året verkligen tagit fart i butikerna”, säger ELONs marknadschef Andreas Vennerstrand. ”Den senaste tidens intresse för pulled pork är troligen en av anledningarna till att efterfrågan för den här typen av produkt har ökat.

I en tid då hälsa ständigt är i fokus hamnar en slow cooker helt rätt. På ett enkelt sätt och med råvaror som inte behöver vara alltför dyra lagas en middag för många. Näringsvärdet i maten bibehålls tack vare långsam tillagning på låg värme vilket även ger en ofta fettsnål maträtt. Och så ska vi inte glömma att det är ett relativt energisnålt sätt att laga mat.

Såväl ELON som Elkedjan kommer att uppmärksamma slow cookern under hela december månad med bra erbjudanden och goda recept.