Elkedjan öppnar butik i Norrköping

Coldman i Norrköping byter kedjetillhörighet och öppnar nu Elkedjanbutik.

Den senaste tiden har varit hektiskt för Michael Höglund, butiksägare till Coldman - Elkedjan i Norrköping. Under drygt en vecka har arbete pågått med att omprofilera butiken på Järngatan 21. Tidigare har den varit en del i ELON-kedjan, nu byter man till kedjan för vitvaror, hem-el och belysning – Elkedjan.

”Vi har vänt upp och ned på hela butiken”, säger Michael Höglund. ”För oss är det helt nytt med belysning, vi har tänkt om och tänkt nytt på allt. Belysningen blir en självklarhet och tar upp en stor del av butiksytan Vi vill bli Elkedjans snyggaste butik och det kräver förstås en rejäl insats!”

Mikael Höglund kommer nu att driva två butiker med olika kedjetillhörighet, Elkedjan och ELON.

”Jag tror på det här upplägget, säger Michael. Vi skapar på det här sättet en gynnsam konkurrens mellan varandra och kommer att kunna erbjuda våra kunder kompletterande erbjudanden”.

”Det här är bra för såväl Norrköping som Östergötland i stort”, säger Elkedjans kedjeledare Matz Gustafsson. ”En ny butik stärker självklart Elkedjan som helhet och Michaels butik har alla förutsättningar för att ta en ny och stor position på marknaden.”