Mikael Rönnbro – Elkedjans nya kedjeledare

Butikskedjan Elkedjan med sina 190 butiker och 1900 elektriker över hela Sverige får en ny kedjeledare – Mikael Rönnbro. Mikael Rönnbro kommer senast från tjänsten som affärsutvecklingschef på ELON Elkedjan Logistic. Han har tidigare arbetat som VD/kedjeledare för vitvarukedjan Elspar, vars medlemsbutiker sedan 2013 främst finns inom Elkedjan.

Det känns otroligt roligt att börja jobba med kedjefrågor igen och komma våra medlemmar närmare”, säger Mikael Rönnbro. ”Elkedjan är i ett skede där det händer mycket. Vi har på kort tid ökat stort i antal butiker och under 2014 har vi tagit fram ett helt nytt kommunikativt koncept. Utöver vitvaror arbetar Elkedjan starkt med produktkategorierna Hem-El och Belysning, det är viktigt att kunden hittar bredden hos oss som fackhandlare."

Mikael Rönnbro tillträdde som kedjeledare på Elkedjan den 1 januari 2015.

• mikael rönnbro
  • elon elkedjan logistic
  • eel
  • ny kedjeledare

Elkedjan är en frivillig fackhandelskedja med 190 butiker och 1900 elektriker i hela Sverige. I produktsortimentet finns vitvaror, hem-el och belysning. Elkedjan bildades för snart 50 år sedan och tillsammans med ELON ingår Elkedjan i ELON Elkedjan Logistic AB, landets största inköps- och logistikkoncern för vitvaror med tillsammans över 400 butiker i landet.