Batteridrivna produkter i fokus

Batteridrivna produkter i fokus

På Elmia Parks utomhusområde ställer Husqvarna AB ut sina produkter och här visas bland annat gräsklippare, trimmers och olika typer av sågar. Något som intresserar besökarna extra mycket är de olika batteridrivna produkterna.

-En unik produkt vi visar, som inte finns hos någon annan leverantör, är vår kombinerade trädbeskärare och midjeröjare. Fördelarna med denna är att den har batterifunktion samt ett vridbart huvud för att passa både skogsröjning och trädbeskärning, säger Magnus Moberg, grönyteinstruktör på Huskvarna.

Husqvarna AB har även förhandsvisning av en batteridriven, teleskopisk stångsåg, som är ny i sortimentet inför våren 2016. Den har tidigare funnits som bensinprodukt, men kommer nu även med batterifunktion.

-Det finns ett stort intresse för batteridrivna produkter just nu och det märks tydligt även här bland besökarna på mässan, säger Magnus.