Porsche får plats i Morelos nya lyxmodell

Morelo lanserar såväl större som mindre modeller. I lyxhusbilen Empire Liner 118 går det numera in en Porsche 911.
– Den drar till sig blickarna, säger säljaren Robin Falkenhem.

Stora, lyxiga husbilar är synonymt med Morelo. I år ökar de på storleken ytterligare genom Empire Liner 118, som bland annat har ett garage för fordon med längd upp till 4,4 meter.
– Vi har märkt av ett intresse av att kunna ha större bilar med sig. Förvånansvärt många som är intresserad av Empire Liner åker också sportbil och har en Porsche 911. I övrigt är 118-modellen i stort sett samma bil som den något mindre varianten som lanserades i fjol, säger Robin Falkenhem.

Men Morelo har inte bara mött efterfrågan på större husbilar. I modellprogrammet som visas upp på Elmia Husvagn Husbil finns också den mindre Empire 90 L.
– Vi har ett större spann i år. De mindre är byggda på daily-chassin som är något tystare än det lastbilschassi som Empire Liner är byggd på, säger Robin Falkenhem.

Elmia Husvagn Husbil är det stora eventet för Morelo under året.
– Det är oerhört viktigt för oss att visa upp oss, säger Robin Falkenhem, som också har fått se en försäljningsökning på mässan de senaste åren.

– För varje affär vi gör här skänker vi 1 000 kronor till Rädda Barnen. Något vi har gjort i ett par år, och nu börjar vi närma oss 500 000 kronor totalt, säger Robin Falkenhem.