Foto: Haide Westring

Dags att börja kvala till Agria Star of Tomorrow i hoppning och dressyr

Elmia Scandinavian Horse Show går in på sitt tredje år och går i år av stapeln 10-14 oktober. De unga hästarna får även i år en central roll i tävlingarna. För de 5 och 6- åriga hästarna är Agria Star of Tomorrow tillbaka och i år utökas finalplatserna för att ge ännu fler möjlighet att rida om placeringarna.

Nu är anmälan öppen till kvalen i både hoppning och dressyr för de 5 och 6-åriga hästarna. Man förlänger alltså kvaltiden gentemot föregående år för att ge fler möjligheter att knipa en startplats på Elmia.

- Vi ser fram emot ett nytt år på Elmia där vi återigen tänder nya stjärnor med Agria Star of Tomorrow, säger Lisen Bratt Fredricson, en av arrangörerna för tävlingen. Sedan startåret 2016 har vi pratat om Elmia Scandinavian Horse Show som ”The Meeting” men lägger nu till ”Meet the Future” som ledord.

Det mesta av upplägget går att känna igen från förra året, men vissa nyheter tillkommer. En spännande nyhet för dressyrhästarna är att de två främst placerade i respektive final blir direktkvalificerade till Falsterbo 2019!

- Vi vet att det finns ett rejält tryck att få rida Agria Star of Tomorrow på Elmia, därför känns det extra kul nu när ännu fler ekipage får vara med och tampas om vinsten, säger Mikael Theorén, affärsområdeschef på Agria Djurförsäkring.

Mer information om regler, upplägg och anmälan hittar du här: https://www.elmia.se/scandinavian-horse-show/for-tavlande-2018

Frågor om hoppklasserna ställs till Kristina Berggren på kristina.berggren@elmia.se tfn 073-8670136

Frågor om dressyrklasserna ställs till Maria Åsebrant på frkasebrant@hotmail.com tfn 073-0807325

Information om alla klasser på Elmia Scandinavian Horse Show, regler och anmälan kommer att publiceras löpande med start i maj.

Elmia Scandinavian Horse Show anordnas 10-14 oktober av Elmia AB och Scandinavian Horse Event Production AB.

Scandinavian Horse Event Production är ett eventföretag som drivs av Lisen Bratt Fredricsson, Sylve Söderstrand och Jana Wannius.

Elmia AB är ett av Nordens ledande mässföretag och arrangerar årligen mässor inom en rad affärsområden, inklusive kongresser, konferenser och event.