Nytt avtal mellan Elmia och Husvagnsbranschens Riksförbund

Nytt avtal mellan Elmia och Husvagnsbranschens Riksförbund

Elmia och Husvagnsbranschens Riksförbund har tecknat ett nytt flerårigt avtal om Elmia Husvagn Husbil. Avtalet innebär att parterna tillsammans fortsätter att utveckla Nordens största mässa för det mobila livet.

– Vi har återigen bekräftat vikten av vårt goda samarbete kring mässan och mötesplatsen för den mobila livsstilen. Med det nya avtalet fortsätter vi nu att gemensamt utveckla och stärka attraktionskraften för Elmia Husvagn Husbil, vilket skapar nya möjligheter för utställare och besökare, säger Lotta Frenssen, vd för Elmia AB.

Elmia och Husvagnsbranschens Riksförbund har samarbetat om Elmia Husvagn Husbil ända sedan starten i början av 1980-talet. Mässan, som arrangeras varje år i början av september i Jönköping, samlar närmare 40 000 besökare som under fem dagar tar del av hela den svenska marknadens nyheter. Den är också en helhetsupplevelse med 10 000 campare på plats intill mässhallarna och ett rikt utbud av sociala evenemang under mässkvällarna.

Husbils- och husvagnsbranschen i Sverige är större än någonsin med en omsättning på närmare 20 miljarder kronor om året. I år väntas också de svenska campingarna slå rekord med drygt 16 miljoner gästnätter.

– En betydande del av årets försäljning sker på Elmia Husvagn Husbil och det är också startpunkten för nästa säsong med premiärvisningar av alla nya modeller direkt till kunderna. Vi ser fram mot att vara med och fortsätta utveckla mässan, att ytterligare stärka den viktigaste mötesplatsen för hela branschen, säger Tomas Haglund, ordförande för Husvagnsbranschens Riksförbund.

Kontaktpersoner:

Lotta Frensen, VD Elmia

Tomas Haglund, ordförande för Husvagnsbranschens Riksförbund.

Som mötesplats har Elmia en offensiv position - mitt bland människor och företag som antingen har eller söker nya idéer, produkter och tjänster.

Vi nöjer oss inte med att bara vara uppdaterade med allt som händer i din bransch.

Vi vill inspirera, sporra och driva på utvecklingen. Räkna med Elmia som en aktiv partner i din värld.