Pressinbjudan: Gröna parker, unikt och ätbart i fokus på Elmia Garden

Den 5–6 oktober är det återigen dags för Elmia Garden, norra Europas största mötesplats för trädgårdsdetaljhandeln. På årets mässa ligger fokus på kommande parktrender med nyheter för det offentliga gröna rummet och koncept inom både vertikal och horisontell odling.

I samarbete med Blomsterfrämjandet ger vi en träffsäker presentation av den kommande säsongens tydligaste gröna trender som fått namnen Grönt i trädgården, Gröna labbet och Vego garden. Trenderna för 2017 förklaras och demonstreras på flera olika sätt. Elitplantstationen presenterar de bästa bären och Perennagruppen presenterar Årets perenn 2017. Pressvisningen är onsdagen den 5 oktober kl. 12.00 på scenen i Hall D.

Nominerade till Elmia Garden Award 2017
Dessutom avslöjas de nominerade till Elmia Garden Award – Årets Trädgårdsprodukt 2017.
2016 gick det prestigefulla priset till 100 % återvunnen jord och på årets mässa visas en utställning av samtliga nominerade till 2017 års utmärkelse.

NYHET – Createshop i blomsterbinderi
Branschens ledande aktörer ställer ut på mässgolvet och i scenprogrammet finns inspirerande föreläsare, tävlingar och events. Nytt för i år är bland annat Createshop i blomsterbinderi för florister som äger rum på scenen i Hall C onsdagen 5 oktober kl. 12.00–14.00.

Varmt välkommen!

Du anmäler dig till pressträffen och efterföljande lunch via ackrediteringsformuläret:

All information om mässan hittar du på vår hemsida:

Andra pressaktiviteter på mässan:

Svenska Plantskolors pressträff, onsdag 5 oktober kl. 14.30, se bifogad information.