Pressinbjudan: Nordens största skogsmässa – mitt i skogslandet Sverige

Pressinbjudan: Nordens största skogsmässa – mitt i skogslandet Sverige

Välkommen att ackreditera dig till SkogsElmia 4-6 juni, Nordens största skogsmässa, mitt i skogslandet Sverige. På SkogsElmia finns en unik bredd av produkter och tjänster för skogsbruket. För många internationella företag är mässan också porten in på den nordiska marknaden. I år tar vi upp tre viktiga teman: markskador, skogsskötsel med fokus på gallring, samt innovationer som förenklar arbetet i skogen.

För att underlätta för journalister under SkogsElmia erbjuder vi tillgång till ett välutrustat presscenter där du även kan få en enklare matbit. Vi erbjuder dagligen busstransfer mellan Jönköping och mässområdet enligt tidtabell.

Fyll gärna i ackrediteringsformuläret på vår hemsida så snart som möjligt.Senaste datum för förackreditering är 25 maj. Om du behöver hjälp med att boka boende, vänligen ange detta på din ackreditering. Observera att trycket på boende är stort, så vi rekommenderar att du ackrediterar dig och bokar ditt boende så snart som möjligt.

Mer fakta om utställarna, presstexter, ackrediteringsformulär, praktisk information och mycket mer hittar du på http://www.skogselmia.se/. Missa ingen information – skicka din e-postadress till undertecknad om du inte redan gjort det, så håller vi dig uppdaterad.

Vi ses på Bratteborgs gård ca 30 km söder om Jönköping!

För mer information kontakta

Veronika Albert, kommunikationsansvarig, tel: +46 (0)36 15 22 34, veronika.albert@elmia.se, eller

Torbjörn Johnsen, projektledare, tel +46 (0)36 15 22 54, torbjörn.johnsen@elmia.se

Välkommen!