Pressinbjudan: Världspremiär på Elmia!

Den 27-29 oktober är det världspremiär på Elmia i Jönköping. Elmia Icelandic Power Show är ett nytt spännande ridsportsevenemang med islandshästen i fokus. Den nordiska eliten intar ovalbanan inne i arenan, men även utmanare, juniorer och unga ryttare tävlar om ära och prispengar. Evenemanget innehåller även mässa, clinics och hingstshow.

Aldrig tidigare har en 250 meters ovalbana byggts för inomhustävlingar. Under tre dagar är det tävlingsklasser i alla nivåer, från spännande junior- och ungdomsklasser till seniorelit. Elmia Icelandic Power Show bjuder på tävlingar av högsta klass och är en officiellt godkänd tävling, där ekipagen kan kvala till SM och tillgodose sig sina poäng till andra tävlingar.

Elmia Icelandic Power Show arrangeras under helgen den 27-29 oktober samtidigt som Elmia Scandinavian Horse Show med de stora nationella tävlingarna i hoppning och dressyr den 25-29 oktober. Det är första gången dessa tre stora discipliner möts under samma tak och det kommer bli något alldeles speciellt.

Ackreditera dig
Du ackrediterar dig på samma sida som för Elmia Scandinavian Horse Show. Ditt presspass gäller för båda evenemangen, ackreditera dig här.

Pressträff
Fredagen den 27 oktober kl. 09.00 arrangeras pressträffen för Elmia Icelandic Power Show. Det blir en kort presentation av helgens tävlingar och deltagare där du får chans att ställa frågor.

Klicka här för att se programmet i sin helhet.
Ackreditera dig till Elmia Icelandic Power Show här.

Skriv i meddelanderaden om du kommer på pressträffen och meddela eventuella allergier. Har du redan ackrediterat dig mejla gärna josefine.christiansson@elmia.se om du kommer medverka på pressträffen.

Välkommen till Elmia i Jönköping!