Nu har mässan öppnat, besökare från hela världen strömmar till Elmia Wood. Glada miner trots regnet.

Utställare från fem kontinenter på hela världens skogsmässa

Idag öppnar väldens största skogsmässa Elmia Wood i skogarna söder om Jönköping. I år är mässan större och mer heltäckande än någonsin med över 550 utställare från fem kontinenter. Närmare 200 av dem ställer ut här för första gången.

Med premiären för området Load & Transport expanderar mässområdet i skogen med nya segment inom logistik och virkeshantering. Även de nya områdena Drone Zone och Hunting bidrar med nyheter i år.

Fullspäckat mässprogram

Mässans dagsprogram är mer fullmatat än någonsin och innehåller shower, tävlingar, prisutdelningar, mingel och seminarier. Bland annat avgörs VM, SM och Skol-SM i Skotarkörning på Elmia Wood.

Ett urval av programpunkter som kan vara intressanta för dig som journalist hittar du i vårt pressprogram här.

Utställare och produkter

Våra utställare bjuder även på demonstrationer och bland andra Ponsse, Komatsu, John Deere, Rottne, Tigercat, Ecolog, Volvo och Liebherr utlovar världspremiärer på Elmia Wood. Demoytorna har ökat i år och innehåller alltifrån provkörningar av nya maskiner till fullskalig slutavverkning.

I vår mässkatalog online hittar du information om alla företag som ställer ut. Där finns även ett register över alla produktkategorier som är representerade på mässan.

Utställarnas egna nyheter hittar du här.

Fakta Elmia Wood 2017

• Världens största skogsmässa både till yta och antal utställare
  • Sveriges största mässa till yta
  • Totalt 555 utställare från 28 länder