Välkommen till Forum för Drivkraft - Automation för svensk konkurrenskraft!

Måndagen den 5 maj arrangerar Hydraulik och Pneumatikföreningen HPF en teknikkongress på Elmia i Jönköping. Forum för Drivkraft 2014 – Automation för svensk konkurrenskraft som i första hand vänder sig till beslutsfattare inom svensk tillverkningsindustri. Programmet innehåller inspirerande föreläsningar om framtiden, innovationer och affärs- och teknikutveckling mm. Dagen efter, tisdagen den 6 maj, öppnas dörrarna till mässan Elmia Automation där flera av HPFs medlemsföretag medverkar. Konferensen börjar med lunch och avslutas på måndag kväll med middag och underhållning. Kostnaden för inbjudna deltagare är endast 495 sek (exklusive moms). Mer information finns i bifogat program och informationsblad samt på webben www.forumdrivkraft.se

•  Håkan Ekengren, statssekreterare hos näringsminister Annie Lööf, presenterar den svenska regeringens satsningar på svensk industri

•  Charlotte Brogren, generaldirektör för Vinnova, presenterar myndighetens perspektiv på innovation och vikten av att ligga i forskningens framkant

•  Eva Wigren, avdelningschef Industriell utveckling, Teknikföretagen, berättar om de satsningar som görs för att lyfta kompetensen i Sverige inom produktionsteknikområdet

•  Håkan Herbertsson, Director of Operations Strategy,  på Husqvarna AB, berättar om hur företaget har resonerat i planeringen av den nya produktionen av kedjor till motorsågar

•  Stefan Hyttfors, moderator och inspirationsföreläsare, ställer frågan: Vill du veta hur framtiden blir? Skapa den!

Anmälan till seminariet görs via www.forumdrivkraft.se senast 4 april.

Registrera dig även för fri entré till mässan Elmia Automation på www.elmia.se/automation
(registringskod F368297).

HPF - Hydraulik- och Pneumatikföreningen är en intressentförening för företag med verksamhet i hydraulik- och pneumatikbranschen. Föreningen, som bildades 1972, har ett 60-tal medlemmar och verkar aktivt för ökad kvalitet, säkerhet och trygghet vid användning av hydraulik och pneumatik. Hydraulik och pneumatik utgör nyckeldelar i den svenska industrins automatiserade produktionsanläggningar samt i fordons- och maskinexporten.

Elmia Automation är den ledande automationsmässan med lösningar för tillverkningsindustrin. Mässan arrangeras den 6–9 maj 2014. Läs mer på www.elmia.se/automation.