ELON huvudsponsor för Melodifestivalen - festivalyra utlovas

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2017 16:29 CET

ELON sponsrar Melodifestivalen och har en alldeles egen festivalbloggare

”Melodifestivalen är ett sammanhang där vi känner att vi verkligen vill synas och kan ta för oss”, säger Andreas J Vennerstrand, Brand Manager för ELON. ”Det är ett event som är starkt i hela Sverige – precis som ELON! Vi har ett rikstäckande nätverk av butiker och under de kommande sex veckorna kommer vi att göra avtryck i många kanaler. Internt stärker vår satsning på Melodifestivalen oss som kedja då det får våra butiker att samarbeta på ett nytt sätt. Vi känner av ett stort engagemang och stolthet hos personalen ute i butik.”

Förutom aktiviteterna kring arenorna kommer ELON att synas i en mängd kanaler och har en alldeles egen festivalbloggare i Johan Svensson.
”Johan kommer att vara vår utsände på plats där det händer de kommande sex veckorna”, säger Andreas J Vennerstrand. ”Han har ett innerligt Melodifestivalintresse och är helt klart en festivalnörd som kommer att göra allt för att hitta ett riktigt bra festivalscoop.”

Kring de sex Melodifestivalorterna Göteborg, Malmö, Växjö, Skellefteå, Linköping och Stockholm kommer ELON-butiker att engagera sin personal för att uppnå högsta möjliga festivalkänsla i och kring arenorna. I alla ELON-butiker över hela landet arrangeras festivaltorg med mycket glitter, bling och bra produkter till rätt pris. I sann festivalyra.

ELON är landets största vitvarukedja och Sveriges största fria fackhandelskedja för vitvaror med ca 180 butiker över hela landet och med en omsättning (2013) på ca 2,8 miljarder kronor. Produktsortimentet består av hushållskapitalvaror (kyl- och frysutrustning, tvätt- och diskmaskiner, spisar och ett urval av små hushållsprodukter. ELON bildades för snart 50 år sedan och beräknas ha en marknadsandel i Sverige på mellan 25 - 30 procent beroende på produkt. ELON ingår tillsammans med Elkedjan ELON Elkedjan Logistic AB, landets största inköps- och logistikkoncern för vitvaror med tillsammans över 400 butiker i landet.

Kommentarer (0)