ELON i Åseda på ny adress

Pressmeddelande   •   Maj 06, 2014 13:02 CEST

Sveriges största vitvarukedja ELON öppnar idag en butik på ny adress i Åseda. Det är ELON – Eltjänst i Åseda som har vuxit ur sina lokaler och flyttar in i en nybyggd, egenägd fastighet.

- Vi blev för drygt ett år sedan tipsade om en tomt som vi tycker har ett riktigt bra läge – längs med riksväg 23. Vi köpte den, startade bygget i augusti förra året och hade slutbesiktning för ungefär en månad sedan, säger ägaren Peter Mattsson.

Från att tidigare ha haft det trångt och i och med det även en tungjobbad arbetsmiljö för personalen har man nu en butiksyta som är mer än dubbelt så stor än den förra lokalen.
- Ja, vår förra butik var 100 kvm, idag öppnar vi en butik på hela 300 kvm, säger Peter.

Den totala ytan på nybygget ligger på 1000 kvm och förutom butiken ryms även lager och kontor. Eltjänst i Åseda har 14 anställda, två arbetar i butik och installationsverksamheten omfattar 12 elektriker.

ELON är landets största vitvarukedja och Sveriges största fria fackhandelskedja för vitvaror med ca 180 butiker över hela landet och med en omsättning (2012) på ca 2,5 miljarder kronor. Produktsortimentet består av hushållskapitalvaror (kyl- och frysutrustning, tvätt- och diskmaskiner, spisar och ett urval av små hushållsprodukter. ELON bildades för över 40 år sedan och beräknas ha en marknadsandel i Sverige på mellan 25 - 30 procent beroende på produkt. ELON ingår tillsammans med Elkedjan ELON Elkedjan Logistic AB, landets största inköps- och logistikkoncern för vitvaror med tillsammans över 400 butiker i landet.

Kommentarer (0)