Jimmy Sander - ny kedjeledare på ELON

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2013 10:49 CET

Det har hänt en hel del inom ELON-kedjan under 2013. Moderbolaget ELON Elkedjan Logistic hade för ett år sedan fem varumärken – ELON, Elkedjan, Hemma, Elspar och Hemexperten. De senaste tolv månaderna har dessa renodlats och de sammanlagt 400 butikerna är nu omprofilerade till ELON eller Elkedjan. Detta innebär bland annat att ELON har ökat antalet butiker till ca 180 stycken. Senast i november öppnades en ny flaggskeppsbutik i Bäckebol, Göteborg.

Jimmy Sander har tidigare arbetat som marknadschef på ELON, men kommer nu senast från uppdraget som försäljningschef på ELON Elkedjan Logistic.

- Det är en fantastisk utmaning att få arbeta med varumärket ELON. Just nu är vi i en spännande förändringsfas”, säger Jimmy. Vi står nu för andra året i rad som huvudsponsor till Melodifestivalen, något som kommer att märkas i allt vi gör i den närmaste framtiden. Men den största utmaningen av alla är att vi under 2014 kommer att digitalisera våra butiker och anpassa oss till de nya förväntningar som konsumenterna har på oss. Vi kommer på så vis att stärka vår tillgänglighet och stå väldigt starkt rustade inför framtiden.

Jimmy Sander tillträder som kedjeledare på ELON med start 1 december.

ELON är landets största vitvarukedja och Sveriges största fria fackhandelskedja för vitvaror med ca 180 butiker över hela landet och med en omsättning (2012) på ca 2,5 miljarder kronor. Produktsortimentet består av hushållskapitalvaror (kyl- och frysutrustning, tvätt- och diskmaskiner, spisar och ett urval av små hushållsprodukter. ELON bildades för över 40 år sedan och beräknas ha en marknadsandel i Sverige på mellan 25 - 30 procent beroende på produkt. ELON ingår tillsammans med Elkedjan ELON Elkedjan Logistic AB, landets största inköps- och logistikkoncern för vitvaror med tillsammans över 400 butiker i landet.

Kommentarer (0)