EEL förnyar samarbetet med Örebro Hockey

ELON Elkedjan Logistic AB tecknar ett nytt avtal med Örebro Hockey. Avtalet innebär ett huvudpartnerskap och är tecknat på tre år.
ELON och EEL AB blev huvudpartner för Örebro Hockey inför säsongen 2013/14. Det gågna året har gett så pass mycket tillbaka att avtalet förlängs med tre år.

- Vi på ELON och EEL har under det gångna året varit mycket nöjda med vårt huvudpartnerskap. Örebro Hockey har visat att man har en kraftfull och lyhörd organisation som inte bara motsvarar våra förväntningar som partner utan på flera punkter även med råge överträffar dem. Det är därför naturligt för oss som en aktör i Örebro att fortsätta samarbetet med Örebro Hockey de kommande åren och därmed, förhoppningsvis, kunna bidra till ytterligare sportsliga framgångar på isen, säger Christian Borell som är finanschef på ELON Elkedjan Logistic AB.

- Vi är väldigt stolta över att ha ELON och EEL AB som en av våra huvudpartners och det är kul att EEL tror på Örebro Hockey som produkt, nätverk och samarbetspartner. Vi ser fram mot ett givande, långt och framgångsrikt samarbete, säger klubbens säljchef Jonas Almqvist.

• eel ab
  • elkedjan
  • elon elkedjan logistic
  • örebro
  • örebro hockey
  • huvudpartner
  • avtal
  • nytecknat

• Örebro

ELON Elkedjan Logistic (EEL) www.eelab.se  är ett inköps- och logistikcenter med säte i Örebro. EEL AB omsätter idag ca 2,8 miljarder kronor och har 90 anställda. EEL AB har över 400 butiker och 2000 elektriker i samverkan inom affärsområdet ELON Elkedjan Teknik. I mars 2014 förvärvade EEL Canvac AB www.canvac.se  som distribuerar egna centraldammsugare, luftavfuktare, luftvärmepumpar och luftrenare samt ventilations-värmeväxlare. EEL har centrallager i Örebro och Anderstorp med en total lageryta på ca 40 000 m2.