ELON – stolt huvudsponsor av ”Så Mycket Bättre”

ELON, Sveriges ledande vitvarukedja, är stolt huvudsponsor till årets upplaga av välkända TV-programmet ”Så Mycket Bättre” som nu startar i TV4. Under säsongen kommer kedjan att göra både rikstäckande och lokala aktiviteter kopplat till innehållet i programmet. Exempelvis hyllar företaget veckans artist genom att tematisera musiken i reklaminslag under veckan.

”Så Mycket Bättre är ett program som når ut till hela landet, precis som vi på ELON med våra 350 butiker,” säger Christian Dahlborg, marknadschef på ELON.

Som Sveriges ledande vitvarukedja sätter ELON stort värde på att vara närvarande i svenskars vardag och stödja program och initiativ som lyfter fram värden som ligger varmt om hjärtat för ELON.

”Programmets tillgänglighet och den äkta hemtrevliga atmosfären som skapas när vi får komma bakom fasaden på några av våra mest folkkära artister, är något som vi kan relatera till,” säger Christian Dahlborg.

En del av lördagsmyset

Årets upplaga av ”Så Mycket Bättre” startar nu till helgen och kommer pågå i åtta veckor. Under perioden kommer ELON att uppmärksamma sponsorskapet med olika rikstäckande och lokala aktiviteter. Exempelvis kommer företaget att uppmärksamma veckans artist i programmet genom att ha reklaminslag med anknytande musiktema. Exempelvis soulkänsla under Eric Gadd-veckan och blueskänsla under Louise Hoffsten-veckan.

”Programmet samlar ofta alla i hemmet på lördagskvällarna och vi kommer satsa på att lyfta fram hemmalösningar som vi tror kan skapa ännu mer lördagsmys,” säger Christian Dahlborg. ”Våra butiker från norr till söder kommer också att uppmärksamma det populära programmet på olika sätt för kunderna.”

Exempel på ELONs tematiserade reklaminslag: