Vision – ny soffa byggs som kunden vill ha den

Em home har i alla tider varit starka på soffor och länge haft byggbara sådana. Vision står för nytänkande genom många fler valmöjligheter, hög komfort och rimliga priser. Nu har alla råd med en personlig soffa.

Kunden designar sin egen soffa i fyra steg. Det första är att kombinera olika sektioner med hörn och divaner till en unik produkt som passar det egna hemmets planlösning. Resultatet kan bli allt från en fåtölj till bekväm soffa för ett helt fotbollslag. Steg två är att välja mellan olika ben i trä och metall samt armstöd i åtta varianter. Sedan är det dags att välja klädsel. Textil eller skinn i olika färger. Pricken över i är tillbehör som nackstöd, prydnadskuddar, fotpall och så recliner som regleras med fjärrkontroll.

– Det går att beställa minst tusen olika soffor av Vision, säger Jimmy Eklund.

För inspiration finns färdiga förslag från Em home och mer att hämta på sociala medier från kreativa kunder under hashtagen #mittemhome.

Varje soffa byggs efter kundens anvisningar på beställning. Ändå blir resultatet inte dyrare än standardsoffor av samma kvalitetsnivå.