Efter 24 månaders tillväxt öppnar Em home tre nya butiker

Pressmeddelande   •   Apr 20, 2016 09:00 CEST

2013 köpte handlarna loss möbelkedjan EM. Sedan dess har kedjan haft 24 månader av tillväxt. Nu öppnas fyra nya varuhus i attraktiva lägen.

Em home är en av Sveriges ledande aktörer av möbler och inredning till hemmet. Fram till 2013 var handlarna franchisetagare i en centralstyrd organisation med stor administrativ överbyggnad. Kedjan förlorade marknadsandelar och den tidigare ägaren ville dra sig ur.

– Vi var en grupp handlare som såg potentialen i varumärket med en en liten och snabbfotad central organisation, säger Michael Sturehed, VD för gemensamma bolaget
EM home interior Sverige AB.

Den nya affärsmodellen med handlarägda butiker med stort inflytande över sortiment och affärs- modell är framgångsrik. Kvar är ett 40-tal butiker med erfarna handlare i strategiska lägen.

Under 2016 öppnas tre nya EM-butiker i Linköping (Tornby), Göteborg (Sisjön) samt i Eskilstuna. – Vi förhandlar om ytterligare etableringar, avslöjar Michael Sturehed.
Em home har en tydlig strategi att satsa på kvalitet och har inlett strategiska samarbeten med kända varumärken. Vidare görs en storsatsning på e-handel integrerad med butikerna. Konsumenterna efterfrågar i allt högre grad butikens möjlighet att se och prova innan köp, samtidigt som man vill ha e-handelns bekvämlighet.

– Nya Em home växer genom att kunniga medarbetare uppfyller konsumenternas förväntningar, summerar Michael Sturehed.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Michael Sturehed, vd EM home interior Sverige AB 010-499 25 00
michael.sturehed@em.com

Em home är en franchisekedja med närmare 40 butiker i hela Sverige samt på Åland. Vi är en av de ledande heminredningskedjorna där butikerna ägs och drivs av engagerade handlare.