Consafe Logistics väljer Eminent

Pressmeddelande   •   Jul 04, 2013 15:20 CEST

Consafe Logistics, en internationell leverantör av supply chain IT-lösningar, valde nyligen Eminent Communications AB till huvudbyrå. Första uppdraget blir att lyfta det grafiska annonskonceptet. Malmöbyrån kommer därefter att arbeta med Consafe Logistics löpande produktion.

Consafe Logistics är en av Europas ledande leverantörer av mobila IT-lösningar inom lager, produktionslogistik och mobilitet. Företaget som har huvudkontor i Lund levererar till kunder i mer än 30 länder.

– Vi har behov av en byrå som kan hantera stora och snabba produktionsflöden. Kompetens och erfarenhet av B2B marknadsföring är avgörande och erfarenhet av internationella marknader är ett plus, säger Pernilla Brodd, Director of Marketing & Communication på Consafe Logistics.

Samarbetet mellan den Malmöbaserade byrån och Consafe Logistics inleddes redan vid årsskiftet. Sedan dess har man arbetat med annonser, digitala banners, mässmaterial, foldrar, DM-material samt företagets olika kampanjsajter. Eminent har producerat material för Skandinavien, Polen och Holland.

– Som byrå har vi mångårig erfarenhet av internationella kunder, förklarar Pontus Hedetoft, projektledare på Eminent. Nestlé Professional och Nederman är två exempel. Vi är även skickliga på att hantera stora produktionsflöden.

Båda företagen ser fram emot ett långvarigt och givande samarbete.

Eminent Communications är en Malmöbaserad reklambyrå med åtta fast anställda och ett brett nätverk av kunniga samarbetspartner. Bland kunderna finns företag som Panduro Hobby, ICA Malmborgsgruppen, Nestlé Professional, Klimatkontroll, Luftmiljögruppen, Höganäs Energi, Hvilan Trädgårdar, Staffanstorps Kommun och Älvsbyhus Malmö. Eminent startade i Lund 1997 och ligger sedan 2010 på Beijerskajen 12 i Malmö.

Kommentarer (0)