Eminent stärker samarbetet med Höganäs Energi

Pressmeddelande   •   Maj 08, 2014 12:14 CEST

2103 blev ett rekordår för Höganäs Energi. När det kommunala bolaget släpper sin årsredovisning kan man konstatera ett plus på 11 830 tkr och en ökad vinst med nästan 2200 tkr jämfört med föregående år. Det var Malmöbyrån Eminent som fick uppdraget att utforma årsredovisningen.

– Jag måste säga att det har var riktigt roligt att få vara med och synliggöra våra kunders framgångar. Det har gått otroligt bra för Höganäs Energi och att då få formge årsredovisningen är en extra stor glädje, säger Oskar Lärn, VD på Eminent.

– Det här är första året som vi valt att satsa på formgivningen av årsredovisningen, förklarar Benny Ulmestig, VD på Höganäs Energi. Vi är mer än nöjda med Eminents arbete och årsredovisningen har blivit väldigt väl mottagen, både av styrelse, ägare och allmänhet. Det här är ett sätt för oss att informera om vad vi gör och hur vi planerar inför framtiden.

För årsredovisningen 2013 har Malmöbyrån stått för upplägg, formgivning, copy och tryck. Eminent har tidigare tagit fram en grafisk manual för det kommunala bolaget. Tonvikten när det gällde formen var att avspegla den lokala förankringen och närheten till kunderna.

Eminent stod även för copyn till framvagnen där fokus lades på intervjuer med områdeschefer och att informera om kommande investeringar för bolagets totala verksamhet.

– Höganäs Energi arbetar aktivt för att skapa en ännu mer attraktiv Kullabygd. Vi är mer än glada att få vara med och bidra till det målet, avslutar Eminents VD.

Eminent Communications AB är en Malmöbaserad reklambyrå med inriktning på både digital och tryckt produktion. Bland våra uppdragsgivare finns bland annat företag som Procurator, Consafe Logistics, Leröy Nordhav, Höganäs Energi, Ystad Energi och ICA Malmborgsgruppen. Eminent startade i Lund 1997 och ligger sedan 2010 på Beijerskajen 12 i Malmö.

Kommentarer (0)