Ari- Jussi Knaapila, divisionschef för Telecom Network Division och VD för Sverige slutar på Empower

Nyhet   •   Maj 23, 2014 10:36 CEST

Ari-Jussi Knaapila, divisionschef för Telecom Network Division och VD för Sverige slutar på Empower för att gå vidare som verkställande direktör för ett nystartat finskt statligt telekombolag. Bolaget som ska leverera lösningar inom telekominfrastruktur och it- säkerhet blir också moderbolag åt telekomoperatören Corenet Oy.

- Ari-Jussi har gjort ett utmärkt jobb här på Empower ända sedan han började 2008- de senaste tre åren som chef för vår största division. Jag vill tacka Ari-Jussi för hans utomordentliga insats och önska honom lycka och framgång i hans nya utmaningar, säger Eero Auranne, verkställande direktör på Empower.

Ari-Jussi arbetar sin sista dag den 13/6 och rekryteringsprocessen att finna hans efterträdare har påbörjats. Under tiden tar Antti Ruokonen över som tillförordnad divisionschef parallellt med hans uppgift som divisionschef för Information Management.