Empowers vd invald i ledningsgruppen för säljutbildning på IHM Business School

Nyhet   •   Dec 03, 2015 10:23 CET

Empowers vd Camilla Sundström har blivit invald i ledningsgruppen för en säljutbildning på IHM Business School. ”Internationell säljare B2B” är en tvåårig Yrkeshögskoleutbildning med start i Stockholm i januari 2016.

Utbildningen ska utveckla studenternas teoretiska kunskaper och praktiska färdigheter som krävs för att driva affärsmässiga sälj- och marknadsprocesser på internationella marknader utifrån krav på kundvärde och lönsamhet.

Målet med YH-utbildningar är att kompetensförsörja svenskt näringsliv med de kompetenser som behövs på marknaden, och ett nära samarbete med näringslivet är därför viktigt. Av den anledningen är en ledningsgrupp på 10 personer knuten till utbildningen som finns för att ta formella beslut kring utbildningen, säkerställa att utbildningen håller rätt kvalitet och utvecklas i rätt riktning beroende på vad som sker på arbetsmarknaden.

- Vid rekryteringen av ledningsgruppen har jag varit noggrann med att medlemmarna ska representera olika typer av företag och även att de har olika positioner i företag för att få in olika perspektiv, såsom både HR, VD, försäljningschef och Key Account Managers. Camilla kommer kunna bidra med ett stort engagemang och erfarenhet inom området och vi är mycket glada att hon har tackat ja till uppdraget, säger Josefin Eriksson, utbildningsansvarig på IHM Business School.

”Internationell säljare B2B” är en kvalificerad Yrkeshögskoleutbildning som ger 400 YH-poäng. Utbildningen genomförs på uppdrag av Myndigheten för Yrkeshög-skolan och är därför kostnadsfri berättigar till studiemedel. Efter godkända studier erhålls diplom och examensbevis.

Camilla Sundström, vd Empower AB, camilla.sundstrom@empower.eu, 070-587 08 75

Emma Ny, kommunikationsansvarig Empower AB, emma.ny@empower.eu, 072-502 91 37