Camilla Sundström ny divisionschef för Telecom Network Division och VD för Empower AB

Pressmeddelande   •   Sep 24, 2014 14:11 CEST

Camilla Sundström har utsetts till ny divisionschef för Telecom Network Division samtidigt som hon också får rollen som VD för Empower Sverige AB. Hon började sin anställning den 22 september och tar även en plats i koncernens ledningsgrupp.

Camilla rapporterar direkt till koncernchef Eero Auranne och kommer att utgå ifrån kontoret i
Stockholm.

Camilla har lång erfarenhet från telekombranschen och har de senaste två åren arbetat som affärsstrateg. Hon började sin karriär på Ericsson där hon har haft olika chefsbefattningar i flera Ericsson-bolag. Hon har också arbetat som CTO och vice VD för Song/TDC Sverige, Sverigechef för Relacom-koncernen och koncernchef för Confidence Internaional AB.

- Jag är mycket glad över att kunna hälsa Camilla välkommen till Empower. Hennes omfattande branscherfarenhet fördjupar vår kompetens inom telekombranschen och hon blir ett värdefullt tillskott i vår strävan att stärka vår position ytterligare på den svenska marknaden, säger Eero Auranne, kon-cernchef Empower Group

För ytterligare information kontakta:
Eero Auranne, koncernchef, Empower Group
tel. + 358 29 020 011
e-post: eero.auranne(at)empower.fi

Camilla Sundström, divisionschef Telecom Network Division, Vd Empower Sverige AB
tel. +46 705 870 875
e-post: Camilla.sundstrom(at)empower.fi

Empower är ett internationellt tjänsteföretag som bygger, installerar och underhåller el- och telekomnät, underhåller kraftverk och fabriker samt levererar informations- och kommunikationslösningar till kunder inom telekom, energi- och industrisektorn. Bolaget omsätter 366 miljoner Euro och har 3 000 medarbetare i Finland, Sverige och Baltikum. Huvudkontoret ligger i Helsingfors, Finland. I Sverige har Empower kontor i Alvesta, Borlänge, Borås,  Gävle, Göteborg, Kalmar, Laholm, Lysekil, Norrköping, Stockholm, Svedala, Uddevalla och Örebro. Den svenska organisationen har cirka 400 anställda och omsätter cirka 700 miljoner SEK. Läs mer på www.empower.eu/web/se/