EMPOWER SKRIVER AVTAL MED FORTUM VÄRME

Pressmeddelande   •   Jan 12, 2016 06:22 CET

Empower har tecknat ett nytt underhållsavtal med Fortum Värme inom ramen för Industry Services.

Fortum Värme äger och driver ett flertal produktionsanläggningar som producerar och distribuerar fjärrvärme och fjärrkyla till kunder i Stockholm och de omgivande kommunerna. Empower kommer från och med februari vara en av de leverantörer som sköter det löpande mekaniska underhållet på dessa anläggningar.

- Underhållsarbetet är en central del av vår verksamhet och vi ställer mycket höga krav på våra underleverantörer”, säger Mikael Hedström, chef för Produktion och Distribution City på Fortum Värme.

Avtalet med Empower görs för 2 år med möjlig förlängning i ytterligare 3 år. Arbetet kommer inledas den 1 februari 2016 och avtalet täcker underhållsarbetet vid Värtaverket, Högdalenverket, Hässelbyverket, Bristaverket, Hammarbyverket.

I början av året startade Empower upp en helt ny enhet i Stockholm som erbjuder heltäckande underhållstjänster för energi -och industribranschen. De kommer ta hand om Fortum Värmes behov av underhållsarbete, men även serva andra kunder i Storstockholmsområdet.

– Vi har en gedigen erfarenhet av den här typen av underhållsarbeten från andra delar av landet och ser nu fram emot att kunna erbjuda kunder i Stockholmsområdet en minst lika bra service, säger Göran Franzén, Head of Industry Sales Sweden.

Industry Services erbjuder tjänster inom tekniska projekt, drift, underhåll samt service- och konsulttjänster för att effektivisera företag inom energi och industribranschen samt skogs-, gruv-, metall- och petrokemiskindustrin. Avtal finns sedan tidigare med flertalet kunder runt om i Sverige avseende mekaniska underhållstjänster exempelvis Outokumpu och Fagersta Stainless.

Göran Franzén, Säljchef, Regional Services, Empower Industry Services
+46 722 459 983 |goran.franzen@empower.eu

Empower är ett serviceöretag som bygger och underhåller el- och telekomnät, underhåller fabriker och kraftverk samt levererar informationshanteringssystem och tjänster till energibranschen. Företaget erbjuder tjänster på över ett hundra orter i Finland, Sverige, Norge, Estland, Lettland och Litauen. Under 2014 omsatte Empower 311 miljoner euro och det sysselsätter cirka 2700 personer. www.empower.eu