Dick Ternander, ny Regionschef Enaco Väst

Dick Ternander ny Regionchef Väst på ENACO Sverige AB

ENACO Sverige AB, verksamt inom infrastruktur för avbrottsfri drift och säkerhet till datacenter och fastigheter, har anställt Dick Ternander som Regionchef Väst.

Dick tillträdde den 30:e mars 2020 som Regionchef för Enaco Väst med placering i Göteborg. Han har lång erfarenhet av Enaco och har tidigare arbetat i samma befattning. Dessförinnan har han även arbetat som VD för Enacab Teknik Väst AB som senare förvärvades av Enaco. Dick har sedan 2017 varit verksam på olika bolag inom Transtema såsom Area X och Fiberdata.

- Det är mycket glädjande att Dick väljer att komma tillbaka till Enaco. Jag är övertygad om att tillsättningen av Dick kommer att bidra till att ytterligare öka våra marknadsandelar såväl i Region Väst som i övriga landet, säger Thomas Lundin, VD och koncernchef.

Med Dick Ternanders tillträde har Enaco Väst på kort tid fått tillskott av ännu en stark kraft med stor branscherfarenhet. Regionkontoret fortsätter att expandera och söker ytterligare personal, främst kyltekniker och UPS-tekniker.

- Datacenterbranschen i Sverige har förändrats kraftigt de senaste åren. I regionen finns många av Sveriges viktigaste företag och i den pågående svenska datacenterboomen väljer alltfler att etablera sin datacenterverksamhet här. Det ska bli väldigt roligt att presentera Enacos breda och djupa kompetens för nya kunder och att träffa våra egna fantastiska kunder och partners, säger Dick Ternander.